Tilitoimiston vaihtaminen – uhka vai mahdollisuus?

Tilitoimiston vaihtaminen – uhka vai mahdollisuus?

Yrityksen kasvu, kansainvälistyminen tai muutokset toiminnassa voivat johtaa tilitoimiston vaihtamiseen.

Yrityksen toiminnan muuttuessa, kasvaessa tai kansainvälistyessä tilitoimiston vaihto voi tulla ajankohtaiseksi. Toisinaan halutaan myös varmistaa, että nykyisen kumppanin kulurakenne ei ole karannut markkinoita korkeammaksi, tai että palvelumalli ei ole jäänyt yleisestä kehityksestä jälkeen.

Financial Advisor Hannes Kuparinen Gallantilta kertoo, että tilitoimiston vaihtaminen tulee asiakkaalle mieleen ensisijaisesti ongelmien myötä, mutta muitakin vauhdittajia vaihtoajatuksille löytyy.

“Tilitoimiston vaihtaminen ei ole aivan yksinkertaista. Jos kaikki menee hyvin, harvemmin silloin halutaan lähteä vaihtoruljanssiin. Ei sitä muutaman kympin kuukausittaisen säästön takia lähdetä tekemään, vaan siksi, että palvelu ei tuota sitä hyötyä mitä siltä odotetaan”, Kuparinen kertoo.

Vaihtamalla paranee – vai paraneeko?

Mikäli vaihtoa harkitsee kannattaa tarkastella tiettyjä asioita: millä järjestelmällä kirjanpito toteutetaan ja mitä muutoksia omaan toimintaan on tulossa. Myös tilitoimiston palveluiden digitaalisuus ja toimialan erityistarpeet ovat seikkoja, jotka tulee huomioida.

“Asiaa kannattaa pohtia omien tarpeiden kautta, tulevia tarpeita silmällä pitäen. Yrityksen kasvu, kansainvälistyminen tai muutokset toiminnassa ovat asioita, joita ehdottomasti kannattaa peilata omaan kumppaniin”, Hannes Kuparinen toteaa.

Ei pelkkää kirjanpitoa

Nykyaikaiselta tilitoimistolta saa laajempia palveluja kuin pelkästään niitä, jotka laki määrää. Modernille kumppanille voi keskittää koko taloushallinnon ja saada synergiaetua lisäpalveluista. Tällöin saa apua joustavasti, eikä kaikkea tarvitse aina selittää uusiksi.

Gallant tarjoaa asiakkaalleen lukuisia etuja, kuten eri toimialoihin liittyvää osaamista ja asiantuntijuutta sekä nykyaikaiset ja ajantasaiset järjestelmät pilvipalveluineen ja automatisointeineen. Gallant palvelee asiakasta yhden luukun periaatteella. Tästä on etua esimerkiksi start-up yrityksille erilaista rahoitusta hakiessa ja kassan riittävyyttä ennustettaessa. Ja myös koolla on merkitystä taloushallinnossa.

“Me olemme sopivan kokoinen toimisto: emme liian iso, mutta riittävän iso. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että meiltä saa keskittämisen tuomat synergiaedut, mutta asiakas ei ole meille kasvotonta massaa, vaan meiltä saa henkilökohtaista ja yksilölliset tarpeet huomioivaa palvelua”, Hannes Kuparinen summaa.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Lataa liiketoiminnan kehittäjän opas

Löydä tehokkaat ohjeet mittaristojen rakentamisesta raportointiin, budjetointiin ja ennustamiseen.

Aiheeseen liittyvät julkaisut

Hannes Kuparinen

Financial Advisor

Hannes Kuparinen

Ota yhteyttä

Heräsikö kysymyksiä palveluistamme tai ratkaisuistamme? Ota yhteyttä. Tulemme yrityksesi tueksi niin muutostilanteisiin, kasvuun kuin arkeen.